سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا بین پارکت ها فاصله می افتد؟

 استفاده از پارکت، مزایا و احتمالا معایب خودش را دارد که هر شخصی که خواستار استفاده از آن است باید پیش از هر اقدامی تحقیقات لازم را بعمل آورد. یکی از اتفاقاتی که گاهی برای پارکتها رخ میدهد، فاصله افتادن بین آنهاست که هنگام بازسازی ساختمان به آنها توجه میشود و در صدد رفع آن بر می آیند.در این مطلب سعی کرده ایم به دلایلی که باعث فاصله افتادن بین پراکتهای کف ساختمان میشود، بپردازیم:

1- نوسان دما و تغییر سطح رطوبت هوا

یکی از دلایل فاصله افتادن بین پارکت ها، نوسان دما و تغییر سطح رطوبت هوا می باشد. زمانی که دما و رطوبت هوا بالا باشد، پارکت منبسط شده و رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کند. هنگامی که دما و رطوبت هوا کاهش یابد، پارکت ها دچار انقباض می شوند. بنابراین هنگام نصب پارکت باید به این مسئله توجه شود. بین پارکت هایی که بیش از اندازه منقبض یا منبسط شوند، فاصله می افتد. با توجه به دما و میزان رطوبت محیط، باید پارکت ها را طوری نصب کنید که هنگام اتقباض و انبساط فاصله افتادن بین پارکت ها اتفاق نیفتاد.

 

 

 2- سازگار نبودن پارکت با محیط

یکی دیگر از دلایل فاصله افتادن بین پارکت ها، سازگار نبودن پارکت با محیط می باشد. سطح محیطی که  قرار است پارکت روی آن نصب شود باید کاملا صاف و هموار باشد. وقتی کف زمینی که پارکت روی آن قرار خواهد گرفت، به خوبی آماده نشود و دچار فراز و نشیب باشد، پارکت ها با کوچکترین حرکتی جا به جا شده و بین آن ها فاصله می افتد. پارکت پس از نصب نباید اجازه جا به جایی زیاد داشته باشد. برای پیشگیری از ایجاد این مشکل حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید تا نصب بی عیب و نقصی تحویل بگیرید. نصاب مسطح بودن زمین را با یک تراز مشخص می کند.‌

 

 

3- اتصال نامناسب پارکت ها

نصب پارکت ها باید به درستی انجام شود. این موضوع به اندازه انتخاب جنس پارکت دارای اهمیت است. یکی از دلایل فاصله افتادن بین پارکت ها استفاده از خدمات نصب غیر حرفه ای می باشد. هر پارکت باید با پارک کناری خود متناسب باشد. در غیر این صورت پس از مدتی از یکدیگر جدا شده و بین آن ها فاصله می افتد. با ایجاد هر مشکلی پس از نصب پارکت، با شرکت خدماتی نصب کننده تماس بگیرید تا تکنسین های با تجربه مشکل را حل کنند.