سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا کولر آبی چکه میکند؟

 

سرویس کولر آبی اگر به موقع و منظم انجام شود، از مشکلات زیادی جلوگیری خواهد شد. چکه کردن کولر آبی از آن دست اشکالات است که احتمالا در سرویسهای دوره ای کولر آبی یا متوجه آن میشویم یا اگر همه چیز مرتب باشد اصلا چنین مشکلی بوجود نمی آید. در این مقاله سعی کرده ایم که به دلایل چکه کردن کولر آبی بپردازیم. با مطالعه این موارد احتمالا متوجه خواهید شد که اشکال کولر آبی شما از کجاست:

 

1- خراب شدن شیر شناور

 

وظیفه شیر شناور تنظیم مقدار آب لازم در کفی کولر است. اصلی ترین دلیل چکه کردن آب کولر تنظیم نبودن یا خرابی شیر شناور است. وقتی آب داخل کفی کولر از حد لازم بیشتر باشد شیر شناور بالا رفته و قطع کن آب را فعال می کند تا آب بیشتری وارد کولر نشود. خرابی شیر شناور یا نصب نادرست و یا خراب شدن قطع کن آب باعث می شود آب اضافی که وارد کولر شده از اطراف کولر سرازیر شود و به پشت بام بریزد.

 

2- اتصال نادرست شلنگ آب کولر

 

سیستم لوله کشی کولر یک شلنگ آب باریک است که از شیر آب روی پشت بام به سمت کولر هدایت و به شناور وصل می گردد. گاهی اوقات شلنگ آب به دلیل پارگی یا اتصال نادرست به شناور دچار نشتی می شود و آب چکه می کند. نشت آب به سقف ساختمان آسیب زده و باعث کاهش خنکی کولر می شود‌.

 

3- سوراخ شدن کفی کولر آبی

 

جنس کفی کولرهای آبی از فلز است. حتی با وجود استفاده از ضدزنگ به دلیل وجود آب در سینی کف کولر به مرور زمان پس از چند سال استفاده، کفی کولر دچار پوسیدگی شده و سوراخ می شود. وجود سوراخ در کفی کولر باعث چکه کردن آب می شود. این مشکل را بلافاصله باید حل کنید و کفی کولر را تعویض نمایید. زیرا اگر سریع اقدام نکنید، مجبورید کل بدنه کولر آبی خود را تعویض کنید. برای حل این مشکل از ایزوگام استفاده می‌کنند. پس از خالی کردن آب کولر و پاک کردن رسوبات کف آن، در قسمت سوراخ شده یه لایه ایزوگام بچسبانید و سپس داخل کولر آب بریزید.

 

4- وجود رسوب در شیر سرریز آب کولر

 

شیر سر ریز آب قطعه ای است که در کفی کولر قرار دارد و در صورت نیاز برای خالی کردن آب کولر این شیر را باز می کنند. این شیر مهره و واشر دارد و به صورت پیچیدن به جهت عقربه های ساعت بسته می شود. با گذر زمان و زیاد شدن رسوبات در کفی کولر شیر سرریز جرم گرفته و به درستی بسته نمی شود و آب از اطراف شیرسرریز چکه می کند. برای حل این مشکل شیر سرریز را تعویض کنید.