رنگ قابل شست و شو برای نقاشی ساختمان کدام است؟

در این مطلب میخواهیم در مورد رنگ قابل شست و شو برای نقاشی ساختمان صحبت کنیم و بیان کنیم که کدام نوع برای این هدف مناسب است. زیرا بسیاری از افراد برایشان مهم است که هنگام کثیفی دیوارهای منازل یا محیطهای کاری شانف بواسطه ی وجود قابلیت شستشو، تمیزکاری به بهترین و راحت ترین شکل انجام شود.

1- رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از بهترین و اصلی ترین رنگ های قابل شستشو می باشد. رنگ های روغنی براق بیشتر برای رنگ کردن پنجره ها، چهارچوب و درهای فلزی استفاده می شود. زدن رنگ روغنی براق به دیوار باعث می شود که نور لامپ ها آزار دهنده باشد‌. ایراد های گچ کاری نیز با رنگ روغنی براق بیشتر به چشم می خورد. با زدن رنگ روغنی نیم براق به دیوارها به راحتی می توانید با یک دستمال نمناک گرد و غبار و کثیفی های روی دیوار را پاک کنید. رنگ های نیم براق نیز یک نوع رنگ روغنی است که قابلیت شستشو دارد.

 

2- رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک نوع دیگری از رنگ های قابل شستشو می باشد که برای رنگ آمیزی منازل از آن استفاده می کنند. البته قابلیت شستشوی رنگ اکریلیک نسبت به رنگ روغنی کمتر است. این نوع رنگ از رنگ های دیگر زودتر خشک می شود. اگر تمایل دارید که رنگ آمیزی با سرعت بیشتری پیش برود و بوی رنگ اذیت نکند، از رنگ اکریلیک استفاده کنید. زیرا رنگ های اکریلیک بوی نامطبوعی ندارند. با استفاده از رنگ اکریلیک بی نظمی و نقص های جزئی دیوارها را می توان پنهان کرد.