سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علتهای زرد سوختن شعله اجاق گاز چیست و چگونه رفع میشود؟

 زرد سوختن شعله اجاق گاز ، موضوعی است که شاید برخی از افراد به آن اهمیت ندهند، اما نباید مغفول باقی بماند و حتما نیاز به رسیدگی هست. ما در ادامه به برخی از پرتکرار ترین دلایل این موضوع پرداخته ایم اما توصیه ی اکید ما به شما این است که برای تعمیر اجاق گاز، حتما از تکنسین حرفه ای و ماهر کمک بگیرید که دچار مشکل نشوید.

علت زرد سوختن شعله اجاق گاز

 علتهای زرد سوختن شعله اجاق گاز عبارتند از :


1- سوختن ناقص گاز

 

شعله‌ اجاق گاز در بهترین حالت به رنگ آبی می سوزد، اما به خاطر بروز مشکلات و دلایل متفاوت ممکن است شعله به رنگ زرد بسوزد. علت زرد شدن شعله اجاق گاز سوختن ناقص گاز می باشد. اگر به جای اکسیژن درون گاز، مونوکسید کربن وجود داشته باشد، رنگ شعله زرد خواهد شد. نبود هوای کافی برای سوختن گاز نیز دلیل دیگر زرد شدن شعله گاز است. برای سوختن هر متر مکعب گاز، ده متر مکعب هوا احتیاج است و هر قدر که رنگ شعله اجاق گاز آبی تر باشد، اکسیژن بیشتری در اختیار گاز است. هر نوع تغییر رنگ در شعله نشان می دهد که اجاق گاز شما دچار مشکلاتی شده است. برای داشتن یک شعله با رنگ نرمال و آبی بهتر است که به عیب یابی اجاق گاز بپردازید و علت زرد سوختن شعله اجاق گاز را پیدا کنید. 

 

2- گرفتگی دریچه های هوای اجاق گاز

 

ابتدا دریچه های هوای دستگاه اجاق گاز خود را چک کرده و در صورت مشاهده هر گونه گرفتگی آن را باز کنید. با باز کردن مسیر دریچه های هوا، اکسیژن کافی برای سوختن گاز وجود خواهد داشت. در حالت گرفتگی نسبت هوای موجود در مخلوط کن اجاق گاز خیلی کم است و نوک شعله ها زرد می سوزد. برای رفع این ایراد باید صفحه تنظیم کننده را که در مخلوط کن قرار گرفته، باز کنید. همچنین در اجاق گازهای جدید باید فاصله لوله رابط تا نازل را چک کرده و از تنظیم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

3- انسداد منافذ ورودی هوا

 

علت دیگر زرد سوختن شعله اجاق گاز ممکن است گرفتگی و انسداد منافذ ورودی هوا باشد. الیاف و گرد و غبار موجود در هوا باعث مسدود شدن منافذ می‌ شوند. اگر سوراخ های مشعل اجاق گاز یا مسیر ورودی اجاق گاز هم دچار گرفتگی شده باشد هوای کافی به گاز نمی‌ رسد و مکش هوا به داخل مشعل با مشکل مواجه می شود. برای رفع این مشکل باید سری مشعل و درون لوله ها را به خوبی تمیز کنید. پس از تمیز کردن سری مشعل را تنظیم کنید تا هوا به راحتی در آن جریان یابد. مته نامناسب سوراخ ها، کثیفی اوریفیس، وجود لبه های تیز و پلیسه در مشعل نیز مکش هوا را کاهش داده و رنگ شعله زرد می‌شود. 

 

 

 آشنا بودن به علت زرد سوختن شعله اجاق گاز و شناسایی علائم خطر کمک کننده‌ی خوبی است تا شما زودتر نسبت به برطرف کردن مشکل اجاق گاز خود اقدام نمایید. با این کار جلوی خسارت های مالی و جانی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتد را خواهید گرفت. برای برطرف ساختن مشکل اجاق گاز از افراد متخصص و ماهر کمک بخواهید.


چرا سرامیک لق می شود؟

 

چرا سرامیک ها بعد از مدتی لق می شوند؟ اگر شما هم بعد از بازسازی ساختمان کف خانه تان را سرامیبک کرده اید و این سرامیک ها بعد از مدتی لق شده اند، این مطلب را حتما بخوانید. دلایل لق شدن سرامیک را آورده ایم. 

 

1- کم بودن ضخامت کم ملات زیر سرامیک ها

یکی از علت های لق شدن سرامیک کف، کم بودن ضخامت ملات زیر سرامیک ها و کاشی ها می باشد. به خصوص اگر در بخش‌هایی که زیر آن لوله کشی آب و فاضلاب انجام شده، از ملات کمی استفاده کنید، احتمال لق شدن کاشی ها خیلی زیاد است. 

 

2- راه رفتن روی سرامیک های تازه نصب شده

وقتی استادکار نصب کاشی ها و سرامیک ها را به پایان می رسد، تا یک روز یعنی 24 ساعت نباید روی کاشی ها تردد کرد. رفت و آمد روی سرامیک های تازه نصب شده باعث لق شدن و خالی شدن زیر آن ها می شود.

 

3- انقباض و انبساط سرامیک ها به دلیل نوسانات دما

درجه انقباض و انبساط سرامیک و ملات با یکدیگر فرق دارند. وقتی هنوز به طور کامل خشک نشده و به هم نچسبیده باشند، با نوسان دما و سرد و گرم شدن هوا سرامیک و کاشی از ملات جدا شده و لق می شود. به همین دلیل معمولا در فصل سرد سال کاشی کاری و سرامیک زدن را انجام نمی دهند.

 

4- خشکی ملات استفاده شده

ملات استفاده شده برای چسباندن سرامیک به کف زمین باعث آبکی و نرم باشد. اگر ملاتی که استفاده شده، خشک و سفت باشد، سرامیک به خوبی به آن نمی چسبد و در نتیجه باعث کنده شدن سرامیک و کاشی و در نهایت لق شدن آن ها می شود.

 

5- استفاده نکردن از چسب مخصوص کاشی

بعضی از کاشی ها و سرامیک های سایز بزرگ آب را به خوبی جذب نمی کنند. همین امر سبب می شود که به خوبی به ملات نچسبند و لق بزنند. هنگام نصب نباید استفاده از چسب کاشی را فراموش کنید. چسب کاشی سبب استحکام بیشتر و چسبیدن کاشی به ملات می شود و از لق شدن آن جلوگیری می کند.

 

6- عدم بندکشی هنگام نصب سرامیک ها

کاشی کارها معمولا هنگام نصب کاشی و سرامیک از بندکشی استفاده می کنند. بندکشی سبب می شود که لبه سرامیک ها با نظم و دقت خاصی در کنار هم قرار بگیرند.‌ عوم بندکشی اجازه جفت شدن و چسبیدن درست سرامیک ها را نمی دهد. و همین امر باعث کنده شدن و لق زدن آن ها می شود. برای جلوگیری از لق زدن سرامیک ها حتما با استفاده از بندکشی آن ها را در جای خود نصب کنید.

 

 


چرا یخچال باید تراز باشد؟

تراز بودن یخچال یکی از مواردی است که وضعیت استانداردی برای یخچال فراهم می کند. اینکه یخچال در شرایط طبیعی باشد از خرابی آن تا حدی جلوگیری می کند و نیاز به تعمیر یخچال پیدا نخواهید کرد. 

اولین و مهم‌ترین کاری که بعد از خرید و نصب یخچال نو در آشپزخانه انجام می شود، تراز کردن آن است. عملکرد یخچال در صورت تراز نکردن دچار مشکل می شود و حتی در بعضی از مواقع قطعات آن آسیب می بیند. تراز کردن یخچال به معنی تراز 100 درصد آن نیست. فقط کافیست که جلوی یخچال از پشت آن مقداری بالاتر باشد.

با تراز کردن یخچال لاستیک درب آن به خوبی به بدنه می چسبد و از ورود هوای گرم به داخل محفظه جلوگیری می‌ کند‌. زمانی که یخچال تراز نیست فشار بیشتری به موتور یخچال وارد می شود و برای خنک کردن و جلوگیری از فساد مواد داخل آن به صورت مداوم کار می کند. پروسه پمپ گاز مبرد و تبدیل آن از حالت گاز به حالت مایع به صورتیست که گرما از پشت یخچال خارج می شود.

چنانچه یخچال تراز نباشد و به جهات مختلف خم شود، گاز مبرد به خوبی نمی تواند در داخل لوله ها حرکت کند و عمل خنک کردن یخچال به خوبی انجام نمی شود. تراز کردن یخچال کار بسیار راحتی است. شما باید پایه های جلویی یخچال رل بچرخانید تا به ارتفاع دلخواه برسد. بهتر است یک نفر یخچال را کمی به سمت عقب خم کند تا تنظیم ارتفاع پایه های جلویی به راحتی انجام گیرد.

البته نوع پایه های در مدل های مختلف یخچال با هم متفاوت است. نشان دهنده تراز درست یخچال این است که درب یخچال به آرامی و بدوم نیاز به کمک دستان شما خود به خود بسته می شود. اگر در تراز کردن یخچال جدید خود با مشکل مواجه شدید از همکاران تعمیرکار ما در شرکت بدادم برس کمک بگیرید تا به صورت حرفه ای یخچال شما را تراز کنند.


خدمات پکیج در بدادم برس

بدادم برس مجموعه ای است که در زمینه خدمات ساختمانی و تعمیر تاسیسات در محل انجام می دهد. یکی از خدمات بدادم برس تعمیر پکیج است. شما را با تعمیرات پکیج بدادم برس آشنا خواهیم کرد:

تعمیر پکیج توسط تعمیرکاران پکیج بدادم برس در سراسر تهران ارائه می شود. در صورتی که ساکن تهران و حتی حومه هستید برای تعمیر پکیج با بدادم برس تماس بگیرید.  برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعمیر پکیج ما سر بزنید. 

تعمیرکار پکیج بدادم برس چه برند هایی را تعمیر می کند؟ 

تعمیر انواع پکیج در بدادم برس انجام می شود و تعمیرکاران ما انواع برندهای پکیج را تعمیر می کنند. از جمله خدمات تعمیر پکیج : 

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج لورچ

تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج گلدیران

تعمیر پکیج ایساتیس  و ...

نحوه درخواست تعمیرکار پکیج متخصص در بدادم برس

در صورتی که نیاز به تعمیرات پکیج دارید، تنها کافی است با ما تماس گرفته و درخواست تعمیرکار پکیج نمایید. ما یکی ار بهترین تعمیرکاران پکیج خود را به محل شما اعزام خواهیم کرد. شماره تلفن های درخواست تعمیر پکیج

26705349

26705389


از کجا بفهمیم گاز یخچال تمام شده است ؟

تمام شدن گاز یخچال نشانه هایی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم. اگر می خواهید بدانید چطورمی توان فهمید گاز یخچال تمام شده؟ این مطلب را تا انتها بخوانید.  شما می توانید برای شارژ گاز یخچال از یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. 

 

1- موتور یخچال به طور مداوم کار می‌کند

 

همه می‌ دانیم که گاز فریون دلیل خنک شدن یخچال است. هنگامی که گاز از یخچال خارج می شود، سیستم یخچال دچار اختلال شده و به همین دلیل تمام اجزا داخلی یخچال با کمبود گاز فریون بیشتر کار می کنند تا دمای یخچال بالا نرود. کندانسور و کمپرسور یخچال با حضور گاز فریون به فعالیت خود ادامه می دهند و دمای یخچال را پایین می‌آورند. در نبود فریون این دو قطعه به طور مداوم کار می‌ کنند. در این حالت به موتور یخچال نیز مدام در حال کار کردن است. به مرور زمان به موتور فشار وارد شده و خراب می‌ شود.

 

2- مواد غذایی داخل یخچال گرم می شود

 

زمانی که گاز یخچال خالی شده باشد، سیستم یخچال دیگر نمی تواند به خوبی کار کند و خنک نمی کند. بنابراین مواد غذایی داخل یخچال گرم می شود. وقتی گاز یخچال دچار نشتی باشد، دمای غذاها و آب یا شربتی که ساعت‌ ها داخل یخچال بوده، پایین نمی آید. یکی از علائم کم بودن گاز یخچال یخ نکردن خوراکی‌های داخل آن است. قبل از اینکه تمام مواد غذایی داخل یخچال به دلیل بالا رفتن دمای داخل آن، فاسد شوند بهتر است هر چه زودتر برای تعمیر یخچال از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید.

 

3- بالا رفتن هزینه برق ساختمان

 

همه افراد به میزانی که برق مصرف می‌کنند، باید هزینه‌اش را ماهیانه پرداخت کنند. در فصل تابستان به دلیل استفاده از کولر میزان مشخصی به هزینه برق اضافه می شود. با توجه به مبلغی که هر ماهه بابت پول برق صرف می کنید می دانید که متوسط هزینه برق شما در ماه‌های مختلق سال چقدر است. هر گاه یخچال دچار نشتی گاز شود، موتور به صورت دائمی فعال است و برق زیادی مصرف می کند. به همین دلیل هزینه برق مصرفی به یکباره به طور غیر عادی بالا می رود. همیشه با افزایش غیر عادی هزینه برق ماهیانه، یخچال‌ها را مورد بررسی قرار دهید و درصورت نشتی گاز آن را برطرف کنید.

 

4- انتشار بوهای عجیب و غریب در اطراف یخچال

 

هنگامی که گاز فریون از یخچال نشت پیدا می کند، باعث انتشار بوی شیمیایی عجیب و غریبی در اطراف یخچال می‌ شود. بعضی از افراد با استشمام بوی گاز فریون، در ابتدا فکر می کنند که شاید مواد غذایی داخل یخچال فاسد شده اند. سپس با بررسی بیشتر متوجه شدند که هیچ کدام از غذاها فاسد نشده اند و منشا بوی عجیب و غریب نشت کردن یخچال فریون بوده است. در این مواقع بلافاصله یخچال را خاموش کنید و با تعمیرکاران ماهر تقاضای کمک کنید. نشت گاز فریون برای سلامتی نیز بسیار مضر و خطرناک است. اگر محیط آشپزخانه کوچک باشد و یخچال نیز نشتی داشته باشد به هیچ وجه نباید بیماران قلبی یا تنفسی در محیطی که گاز نشت میکند تردد کند زیرا گاز فریون برای سلامتی آ‌ن ها فوق العاده مضر می باشد. اگر کودک و حیوان خانگی دارید، هر چه زودتر مشکل نشتی گاز فریون یخچال را حل کنید.

 

5- سرد بودن کندانسور یخچال

 

یکی دیگر از علائم نشتی گاز در یخچال سرد بود کندانسور لست. برای تشخیص میزان گاز فریون در یخچال، محل قرار گیری کندانسور را با دست لمس کنید، اگر دمای کندانسور سرد بود و یخچال نیز کار می کرد مشخص می شود که یخچال دچار نشتی گاز شده است. زیرا در حالت طبیعی دمای کندانسور باید گرم باشد.